کارشناسی دو پنالتی جنجالی الاهلی – پرسپولیس

به گزارش ورزش کده، دو صحنه مشکوک به پنالتی، قضاوت داور اردنی دیدار الاهلی – پرسپولیس را تحت تأثیر قرار داد. سایت اخبار ورزشی ورزش کده همراه شما ورزشی ها می باشد.

کارشناسی دو پنالتی جنجالی الاهلی - پرسپولیس

یک صحنه جنجالی در نیمه اول بازی پرسپولیس و الاهلی، قضاوت ادهم مخادمه را تحت تاثیر قرار داد، جایی که او برخورد بین مریح دمیرال و اوستون اورونوف را پنالتی تشخیص داد و سپس با بازبینی صحنه تصمیم خود را برگرداند.

این جایی بود که سرمربی و اعضای تیم پرسپولیس به شدت نسبت به داور معترض شدند، چرا که آنها اعتقاد داشتند که دمیرال با پا و دست مهاجم پرسپولیس را مورد ضربه قرار داده و به همین علت پنالتی باید اعلام شود.

همچنین در دقیقه ۵۶ بازی و در پی برخورد حسین کنعانی و ایوان تونی، داور در سوت خود دمید و یک ضربه پنالتی به سود میزبان اعلام کرد؛ پنالتی‌ای که البته توسط گندوز مهار شد.

در خصوص این صحنه‌ها کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز کرده و به سنجش تصمیم مهم داور اردنی پرداختند که در ادامه نظراتشان را می‌خوانید. با این توضیح که دیدگاه کارشناسان بیشتری در ساعات آینده اضافه خواهد شد.

محمدحسین ترابیان: این صحنه یک چلنج ساده فوتبالی بود و مدافع ابتدا توپ را زد و به همین علت پنالتی نیست.

مهدی عالیقدر: مدافع هنگامي كه قصد دفع توپ را دارد، اين مهاجم است كه خود را در مسير وي قرار داده و طبيعتا به دليل نيرويي كه ايجاد مي‌شود، مهاجم سرنگوني مي‌گردد. اين فرآيند توسط VAR و در نهايت داور، مورد بازبيني قرار مي‌گيرد و تصميم اخذ شده صحيح مي‌باشد.

ابراهیم میرزابیگی: این قدرت بدنی بازیکن الاهلی بود که باعث شد بازیکن پرسپولیس به زمین بخورد و خطایی رخ نداد که داور را مجاب به اعلام پنالتی کند.

تورج حق‌وردی: بازیکن مدافع هم توپ را زد و هم برخورد با پای مهاجم داشت و می‌توانست پنالتی باشد.

بابک وسیله‌بر: مدافع و مهاجم برای تصاحب توپ تلاش می‌کنند و همزمان به آن می‌رسند که مدافع زودتر به توپ ضربه زده و برخورد معمول فوتبالی اتفاق می‌افتد، بنابراین ادامه بازی تصمیم درستی است.

سعید علینژادیان: مدافع ابتدا به توپ ضربه می‌زند و در ادامه مهاجم سرنگون می‌شود. داور با مشورت کمک داور ویدئویی تصمیم درست را اعمال کرد و پنالتی را کنسل کرد.

محمدحسین ترابیان: در این صحنه بازیکن مدافع با لگد زدن مانع از ادامه حرکت مهاجم شده و باعث سرنگونی بازیکن مهاجم می‌شود. داور با جاگیری مناسب و زاویه خوب، به درستی اعلام پنالتی کرد.

مهدی عالیقدر: بازيكن شماره ٦ قرمز پس از اينكه شانس دفع توپ را ازدست مي‌دهد مچ پاي مهاجم را با زيركي مي‌زند و پنالتي به درستي اعلام مي‌شود.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن پرسپولیس مرتکب خطا شد و داور به درستی پنالتی اعلام کرد‌.

تورج حق‌وردی: پنالتی به درستی اعلام شد‌.

بابک وسیله‌بر: مدافع با بی‌احتیاطی با پرتاب پای خود مانع حرکت مهاجم شده و مرتکب خطای لگد زدن می‌شود که جریمه آن اعلام ضربه پنالتی بدون جریمه شخصی است.

سعید علینژادیان: مدافع با بی‌احتیاطی پای چپ مهاجم را می‌زند و باعث سرنگونی وی می‌شود. پنالتی درست بود.

برخورد حسین کنعانی و ایوان تونی (پنالتی – دقیقه ۵۶)

حتما ببینید

سند تازه: صفر جنجالی در قرارداد بیرانوند!

به گزارش ورزش کده، خلاصه وضعیت قرارداد علیرضا بیرانوند نکات جالبی را در خود دارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *